zaterdag 29 september 2018

Ik adem je ..

Ik adem je … in en uit.

Ik rook je … als een bijna gedoofde sigaret.
Ik drink je … als een glas dat langzaam leegloopt.
Ik leef je, en versmacht je als in een windhoos.
Ik volg je, en kom je tegen.
Ik voed mezelf met jou,
maar krijg honger van de illusie.

Ik adem je … in en uit.

Ik blaas je weg.
Ik hou je vast, en ik laat je los.
Ik teken je, en wis je weer uit.
Ik overval je, en trek me weer terug.
Ik leun op je, en ik steun je …
Maar ik stort neer in het diepe.

Ik adem je … in en uit.

Ik zwem naar je toe,
maar verdrink in je.
Ik verloochen je, en ik verafgood je.
Ik schaduw je in het schemerlicht.
Ik verdwaal in je, en ik vind mezelf.
Ik hou je vast, en ik laat je los.

Ik adem je … in en uit.



Door Ineke Verhagen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten