zondag 30 september 2018

De danser


Hij brengt me in vervoering en doet mijn hart sneller slaan.
Telkens hij zich op de dansvloer begeeft, lijkt de wereld even stil te staan.
Niet enkel de tip van zijn teen, de bal van zijn voet of zijn gespierde kuit,
maar zijn hele lichaam vertelt een verhaal vol meeslepende passie.

Het lijkt alsof hij nooit ergens anders is geweest
dan op de dansvloer … en in mijn hart.
Stilletjes bewonder ik hem en waan ik me in zijn armen
die zich beschermend om me heen sluiten.

Wanneer de lichten doven,
slechts één spot zich op hem richt en de eerste noot de stilte breekt,
zijn alle ogen op hem gericht.
Maar vol zelfvertrouwen maakt hij zich één met de muziek.

Hij zweeft als een zwaluw over een meer …
als een storm over de oceaan
en als een windhoos door de kille nacht,
recht naar het kleinste plekje in mijn hart.

Hij is mijn drijfveer, mijn levenslust,
en mijn geluk dat berust in elke beweging die hij met
zijn prachtig lichaam teweegbrengt.

Het is als het ware tovenarij hoe hij mijn verlangen begunstigt,
deel uitmaakt van een droom waarin zijn lichaam het mijne zal begeren,
en met me zal dansen tot de laatste noot heeft geklonken.


Door Ine Verhagen
op 14 november 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten