zaterdag 24 augustus 2019

Jij.......




Jij bent diegene …


Jij bent diegene die me heeft geïnspireerd.
Jij hebt me enorm veel geleerd.
Door jou heb ik leren genieten van kleine dingen,
en door jou trek ik me niets meer aan van af en toe vals te zingen.

Jij hebt me geleerd om niet zomaar op te geven,
en stap voor stap met mijn tekortkomingen te leren leven.
Door jou heb ik geen burcht, maar een lage muur leren bouwen,
tussen onzekerheid en zelfvertrouwen.

Jij bent diegene die dingen heeft gedaan
die me hebben betoverd met een lach en een traan.

Waarom ben je toch weggegaan?

Jij bent iemand die mijn leven een andere wending heeft gegeven.
Jij hebt me geleerd te genieten van geluk … al is maar voor heel even.
Door jou voel ik al warmte van één enkel straaltje zonneschijn,
vlucht ik niet meer voor wind en regen … omdat elke dag de laatste kan zijn.

Jij hebt nooit een woord tegen me gezegd,
maar je hebt de weg voor mijn voeten open gelegd.
Door jou heb ik geleerd de natuur te beminnen,
haat los te laten en liefde en vriendschap vast te houden,
diep vanbinnen.

Jij bent diegene plots afscheid heeft genomen,
maar tevens diegene die nooit is verdwenen uit mijn dromen.

Zullen we elkaar in een volgend leven weer tegenkomen?

Door Ine Verhagen
Op 13 maart 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten