donderdag 21 maart 2019

Geef me twee woorden




Geef me twee woorden

en ik geef je er duizend terug.
Duizend woorden met een miljoen betekenissen.
Duizend redenen om je te laten gaan
en duizend redenen om je bij me te houden.

Toon me één emotie
en ik geef je een meer van tranen in de plaats.
Tover me de treden naar de sterren en waak over me …
waar je ook bent.

Met je wilde haren en je ogen zo donker als de nacht,
maak je me duizelig en soms verward.
Net als smeltende sneeuw dwarrel je rond in het park,
in de stad en in elke steeg.

Draag samen met me de wereld.
Vier armen om ze te ondersteunen
en twee harten om ze te verbinden.
Help me een haveloze ziel te redden,
en hem even te verlossen van zijn eenzaamheid.

Vergeef me mijn verliefdheid
en ik zeg vaarwel tegen de vlinders in mijn buik.
Vergeef me mijn idealisme
en maak me wakker als het tijd is om op te staan.

Door Ineke Verhagen
23 november 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten